Sputnik, prezidentka, Matovič a novinári.

15. apríla 2021, emil, Nezaradené

Dnes som si vypočul stanovisko prezidentky SR a následne tlačovú besedu Matoviča na tému sputnik. Bol som zhrozený z informácií, ktoré som získal najmä z prístupu účastníkov. Prístup prezidentky, najmä jej neschopnosť zachovať objektivitu, ma po jej predchádzajúcom obhajovaní postoja riaditeľky ŠUKL neprekvapuje a informácie predložené Matovičom ju v tomto jednoznačne usvedčujú. Absolútnu neschopnosť prítomných novinárov zachovať objektivitu, nielen pri počúvaní predkladaných informácií, ale aj zo zaujatosti vyplývajúcej zo spolitizovania posudzovania vakcíny Sputnik V potvrdzovali priamo novinári kladenými otázkami. Odpoveď na to, kto to spolitizoval je každému normálnemu človeku, ktorý sledoval priebeh diania, jasná. Zaujatosť alebo nekvalifikovanosť niektorých našich novinárov je úplne do neba volajúca. Oni nevedia, podrobné znenia návrhov, že podrobné znenia návrhov jednotlivých zmlúv pripravujú a posudzujú právnici a nie politici-politici dávajú obsahové zameranie a pri posúdení návrhu sa opierajú o stanovisko právnikov, ktorí nesú zodpovednosť za súlad s právom.

U takýchto novinárov mi nie je jasné, prečo takto konajú, či je to neschopnosťou analyzovať prijímané informácie, alebo tým, že výsledok poznajú skôr než sa zoznámia s faktami. Žeby im ho niekto nadiktoval vopred? V každom prípade by však mali zmeniť prístup, alebo miesto, pretože svojimi dezinformáciami zavádzajú verejnosť. Ak je to cieľ, mali by za to niesť zodpovednosť a postih a nie aby ich zákon chránil.